کتاب توکن سازی املاک توسط نوآوران لوتوس پیروزی منتشر شد؛

در سال‌های اخیر، فناوری بلاکچین به‌عنوان یک بازیگر قدرتمند در دنیای مالی ظهور کرده و باعث ایجاد فرصت‌های جدیدی در نحوه ، مدیریت و مبادلات دارایی‌ها شده است. توکنایز (Tokenization) دارایی‌ها یعنی تبدیل دارایی‌های فیزیکی به دارایی های دیجیتال و توکن‌های معادل در یک بلاکچین و یکی از فرصت‌هایی است که پتانسیل تغییر چشم‌انداز ابزارهای مالی را دارد.

توکنایز دارایی‌های ، می‌تواند شامل دارایی‌های فیزیکی مانند املاک و مستغلات، نفت و انرژی، آثار هنری، انواع کالاها و همچنین مالکیت یا حقوق معنوی یا سهام شرکت‌ها باشد. با ایجاد توکن‌های دیجیتالی که حق مالکیت را نشان می‌دهند، معاملات امن‌تر شده و بازارهای منصفانه‌تری فراهم می‌شود. تبدیل حق مالکیت یک دارایی به توکن، مزایای بسیاری برای صاحبان دارایی و معامله‌گران دارد که عبارتند از افزایش نقدپذیری، بهبود بهره‌وری، افزایش شفافیت، افزایش سطح امنیت و دسترس پذیری. اگرچه توکنایز دارایی یک پدیده نوظهور است، اما این موضوع در حوزه املاک و مستغلات رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است که علت اصلی، ایجاد یک بازار جدید سرمایه گذاری است که در مدل های سنتی سرمایه گذاری ملکی امکان پذیر نبود.

سرمایه‌گذاری در بخش املاک ازجمله مهم‌ترین شاخص‌های پیشرو برای رشد اقتصادی به‌حساب می‌آید؛ افزایش فعالیت‌های ساختمانی، رشد اقتصادی را به همراه خواهد داشت و رکود در این بخش می‌تواند یکی از عوامل یا نشانه‌های رکود اقتصادی باشد. مطالعات بر روی اقتصاد کشورهای مختلف، از وجود رابطه‌ای قوی بین متغیرهای کلان اقتصادی و متغیرهای بخش املاک و مستغلات حکایت دارند و لذا رونق یا رکود بازار املاک، تأثیر مهمی در کل اقتصاد و صنایع وابسته بر جای می‌گذارد. با وجود پتانسیل بالای سوددهی مشارکت در پروژه‌های ساخت مسکن، نقد شوندگی پایین و بالا بودن سطح سرمایه های لازم در این حوزه باعث شده برای بازیگرانی با سرمایه های خرد امکان ورود وجود نداشته باشد. ازاین‌رو جود یک بستر امن و شفاف جهت جذب این سرمایه‌های خرد و تسهیل مشارکت عمومی در حوزه ساخت مسکن فرصت بسیار مناسبی است که توکنایز املاک راهکار اجرایی این مهم را فراهم می کند.

فهرست کتاب توکن سازی املاک؛

فصل اول: مفاهیم  13

فصل دوم: دارایی‌های مبتنی بر فناوری دفترکل توزیع شده 

فصل سوم: مزایای توکنایز دارایی‌ها

فصل چهارم: توکن‌سازی املاک و مستغلات

فصل پنجم: مطالعات تطبیقی انواع دارایی ها در توکنایز. 60

فصل ششم: قوانین و مقررات 80

فصل هفتم: توکن لوتوس پیروزی

جهت تهیه کتاب می توانید با شرکت نوآوران لوتوس پیروزی تماس بگیرید.

نوشته های اخیر

دسته بندی ها